Την Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015
πραγματοποιήθηκε σεμινάριο Οδικής Ασφάλειας και Συμπεριφοράς από τον Έλληνα
οδηγό αγώνων Ιαβέρη, κατά κόσμων κ. Αναστάσιο Μαρκουίζο. Ο σκοπός αυτής της διοργάνωσης
ήταν η ευαισθητοποίηση και η ανατροπή της λανθασμένης και βαθιά ριζωμένης,
ελληνικής οδικής κουλτούρας. Ο Ομιλητής μας χειμαρρώδης και εύστοχος, κατάφερε
να κάνει όλους τους παρευρισκόμενους να ανατριχιάσουν αλλά και να σκεφτούν.
Παρακάτω να παρακολουθήσετε ολόκληρη την
ομιλία του Ιαβέρη. Το σεμινάριο έλαβε χώρα στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο
του Studio Live (Λ. Δημοκρατίας 246).
Ονοματεπώνυμο: Αναστάσιος Μαρκουΐζος
Ψευδώνυμο: Ιαβέρης (Οδηγός Αγώνων Αυτοκινήτου)
Γεννήθηκε στην Αθήνα, στις 23 Ιουνίου του 1948. Ήταν ο πρώτος που διοργάνωσε τις κοινωνικές-φιλανθρωπικές Rally εκδηλώσεις «Γίνε Συνοδηγός» με τα έσοδα να πηγαίνουν όλα στην Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών, στα Special Olympics, στα παιδιά της Ελπίδας, στις Ανάδοχες Οικογένειες και άλλα ιδρύματα (Αλεξανδρούπολη, Σπάρτη, Γιάννενα κλπ).
Ήταν ο πρώτος (από το 1994) που διοργάνωσε Σεμινάρια Οδικής Συμπεριφοράς, με διαλέξεις και ομιλίες πλήρως αφιλοκερδώς και ανιδιοτελώς σε όλη την Ελλάδα, με αποδέκτες χιλιάδες Ελληνόπουλα στον στρατό, αεροπορία, ναυτικό, γυμνάσια, λύκεια, ΤΕΙ, ΑΕΙ, σχολές Ικάρων, Ν. δοκίμων, Ευελπίδων, υπαξιωματικών, σε δήμους, κοινότητες, νομαρχίες. Ιδρύματα αιμοδοσίας, παιδιών, καθώς και σε νέους οδηγούς αγώνων και γενικά προς όλους τους Έλληνες.
Με 40-50.000 ευαισθητοποιημένους μαθητές κάθε χρόνο!
Με δωρεάν διανεμημένα τουλάχιστον 1.000.000 βιβλία Οδικής Συμπεριφοράς και Ασφάλειας (Εθνικό Θέμα – Εθνικό Πένθος – Άγνοια Άγνοιας), τα τελευταία 10 χρόνια, καθώς και με αφιλοκερδή παρουσία και συνεντεύξεις σε εκατοντάδες εκατοντάδων εκπομπών των TV καναλιών και ραδιοφωνικών, με λόγο μαστίγιο κατά της Οδικής Ασυνειδησίας και Εγκληματικότητας, ο συγκεκριμένος κορυφαίος οδηγός αγώνων αυτοκινήτου, που κατάφερε στην δεκαετία του 70-80 να ξεπεράσει στις ειδικές διαδρομές του Διεθνούς Rally Ακρόπολις, τους ξένους παγκόσμιους «θεούς» των Rally για τουλάχιστον 20 φορές, έδωσε και συνεχίζει να δίνει και την ψυχή του ακόμη για την προστασία των Ελληνόπουλων από τους φρικαλέους κινδύνους που καραδοκούν στους φονικά εχθρικούς δρόμους.
Έτσι, με αναγνωρισμένη κοινωνική χρησιμότητα από εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες (της σκληρής και απάνθρωπης εποχής μας), πολεμάει ακατάπαυστα, ακούραστα και ασταμάτητα κάθε μέρα σε όλη την χώρα κατά της Ανοησίας και Εθνικής ασυνειδησίας των, σε εμφύλιο επί τροχών πόλεμο ευρισκόμενων Ελλήνων.
Ο πρώτος επίσημος αγώνας ήταν στο Ε' Ράλλυ Αττικοβοιωτίας,
(24 - 25 Οκτωβρίου του 1970) με NSU TT & συνοδηγό τον Τάκη Σκάλο,
τερματίζοντας στην 5η θέση γενικής.
Από τότε μέχρι το 1975 συμμετείχε στους αγώνες με το θρυλικό NSU TT στο οποίο ο μηχανικός "Μπούμπης" τοποθετούσε κινητήρες NSU και Alfa Romeo, ή με πρωτότυπα που "φρόντιζε" ο... δαιμόνιος μηχανικός.
Αργότερα αγωνίστηκε με τα ανοιχτά πρωτότυπα Grak του "Σιρόκο" και March του Μεϊμαρίδη, σε αγώνες Ταχύτητας και Αναβάσεων. Η συνέχεια της δράσης του " Ιαβέρη " δόθηκε στην άσφαλτο με την Alfa Romeo Veloce, στο χώμα με την Alfa Romeo Junior , τη γνωστή " Dolly ", και στην κατηγορία του Ενιαίου με Alfasud.
Tερμάτισε σε δύο Ράλλυ Ακρόπολις ( 1978 & 1979 ) ,
από τα είκοσι που έλαβε μέρος. Οι θεατές τον θυμούνται ακόμα να "σταματά" τα χρονόμετρα στα Stop της Μοσχοκαρυάς , των Σχοίνων, του Ελληνικού και στο Λεοντάρι το '78, μπροστά από τους Walter Rohrl και Markku Alen.
Καθώς επίσης και το '79 στη Μοσχοκαρυά μπροστά από
τους Bjorn Waldegaard & Hannu Mikkola .
Τη θρυλική εποχή των Ράλλυ Ακρόπολις (1978-1980), έκλεβε την παράσταση κάθε φορά με τα Ford Escort Group 2 και 4, αποτελώντας το "αντίπαλον δέος" των εργοστασιακών οδηγών, καθώς κέρδιζε αρκετές από τις ειδικές διαδρομές, μέχρι να... εγκαταλείψει (1980).
Η πιο ιστορική στιγμή του μυθικού '' Ιαβέρη '' ήταν στο 27ο Ράλλυ Ακρόπολις
του 1980 , οδηγώντας ένα Ford Escort Group 2 , καθώς έρχεται 1ος γενικής στην ειδική διαδρομή της Πάρνηθας έχοντας αφήσει πίσω του όλους τους οδηγούς του παγκοσμίου πρωταθλήματος .
Ακολούθησε η συμμετοχή του στους αγώνες με την Toyota Celica το '81, το Denim-Ford Escort, το Fiat Abarth το '84, το Renault 5 Turbo το '85, το Audi Quattro, τη Lancia Delta, το Audi F2, το Subaru Legacy και τη Lancia Deltona, χωρίς να κερδίσει ούτε ένα πρωτάθλημα, αφού οι εγκαταλείψεις του ήταν πάμπολλες.
Στο δεξί μπάκετ του ταχύτερου Έλληνα οδηγού
έχουν κάτσει κορυφαίοι Έλληνες συνοδηγοί όπως ...
Ο αείμνηστος Κώστας Φερτάκης, Κώστας Στεφανής,
Χρήστος Κουντουράκης, Αντρέας Αρκέντης,
Λώρης Μελετόπουλος ( ΕΛ-ΕΜ ), Σάκης Καρανικολός,
Γιάννης Αλβανός, Μαρία Παυλή Κορρέ,
Σπύρος Κολτσίδας.
Παντρεμένος με την Ελένη Μαρκουίζου, έχουν αποκτήσει μαζί τρία παιδιά,
τον Αρη, τον Κωνσταντίνο & τον Δημήτρη.